Mi a különbség az automatizációk, kampányok, tranzakciós e-mailek és 1:1 e-mailek között?

Létrehozta: Zoltan Varga, Módosítva ekkor Wed, Nov 6, 2024 ekkor: 11:01 DE által Zoltan Varga

Automatizációk

Az automatizációk olyan eseménysorozatok létrehozására szolgálnak, amelyek automatikusan végrehajtódnak. Hasznosak lehetnek például előzetes kapcsolattartásban egy potenciális ügyféllel, eladás utáni automata ajánlatok küldésében, vagy különböző érintési pontok létrehozásában. 


Kampányok

Az e-mail kampányok egyszeri üzenetek, amelyeket egy, az adatvédelmi szabályzatnak megfelelően feliratkozott lista tagjainak küldenek. Ezeket a Kampányok áttekintése (Campaigns Overview) oldalról lehet kezelni. Gyakori felhasználási módok:

  • Termékfrissítések küldése

  • Hírlevelek

  • Egyszeri promóciók


Tranzakciós e-mailek

A tranzakciós e-mailek egyedi, személyre szóló üzenetek, amelyeket a címzett vár. Ezek általában a felhasználó által kiváltott eseményekre reagálnak, és nem szükséges bennük leiratkozási linket elhelyezni.

  • Bár a tranzakciós e-mailek marketing célokat is szolgálhatnak, például elhagyott kosarak emlékeztetőivel vagy inaktív felhasználók újraaktiválásával, elsődlegesen funkcionálisak, és a címzett valamilyen kérésére vagy műveletére válaszolnak.

Gyakori felhasználási módok:

  • Jelszó-visszaállítási folyamatok
  • Fiókértesítések küldése
  • Vevői rendelések visszaigazolása
  • Kosárelhagyó folyamatok

Az ActiveCampaign integrációjának köszönhetően tranzakciós e-maileket hozzáadhatsz bármely automatizációhoz a Postmark kiegészítő szolgáltatásán keresztül.


1:1 e-mailek

Az 1:1 e-mailek személyes üzenetek, amelyeket egyetlen felhasználónak küld egy fiókfelhasználó. A fiók típusától függően ezek az e-mailek küldhetők a Kapcsolatok áttekintése (Contacts Overview), a kapcsolat adatai, az Ügyletek (Deals) vagy a Fiók (Account) részből, valamint automatizációból is.


Az 1:1 e-mailek küldésére két lehetőség van az ActiveCampaign-en belül:

  1. ActiveCampaign fiókból történő küldés: Ez az opció nem igényel külön beállítást, és az e-mailek az ActiveCampaign szervereiről küldődnek ki.

    • Előnyök:
      • Az elküldött e-mailek megtekinthetők a kapcsolati tevékenység folyamban.
      • Az elküldött e-mailek megtekinthetők a kapcsolat rekordjának "E-mailek" fülén.
      • Az elküldött e-mailek megtekinthetők az ügylet rekordjának "E-mailek" fülén.

  2. E-mail fiókhoz csatlakoztatott küldés: Ezzel az opcióval saját e-mail fiókodat használhatod a küldéshez az ActiveCampaign szerverei helyett. Ehhez csatlakoztatnod kell az e-mail fiókodat az ActiveCampaign-hez.

    • További előnyök:
      • Használhatsz Cc vagy Bcc mezőket.
      • Nyomon követheted a megnyitási, kattintási és válaszadási aktivitást.
      • Automatikus folyamatokat indíthatsz be az elkötelezettség alapján (megnyitás, kattintás, válasz).
      • Az elküldött e-mailek megjelennek a küldött elemek között az e-mail fiókodban.
      • A következő e-mailek szinkronizálhatók az ActiveCampaign fiókoddal.

Fontos megjegyezni: Nem lehet egyidejűleg mindkét küldési lehetőséget használni. Ha az e-mail fiókod csatlakoztatva van az ActiveCampaignhez, nem küldheted az 1:1 e-maileket az ActiveCampaign szervereiről.


Gyakori felhasználási módok:

  • E-mail utánkövetés egy ügyletre vonatkozóan

  • 1:1 e-mailek küldése egy automatizációból

  • Közvetlen elérés különleges ajánlatokkal a legaktívabb kapcsolatokhoz


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani