Új küldő domain bemelegítése az ActiveCampaign-ben

Létrehozta: Zoltan Varga, Módosítva ekkor Fri, Nov 8, 2024 ekkor: 5:01 DE által Zoltan Varga

Amennyiben új domaint vásároltál vagy a vállalkozásod márkát vált, különös figyelmet kell fordítani az új domain bemelegítésére a kézbesíthetőségi problémák elkerülése érdekében. A domain hírneve hatással van az e-mail kézbesítésre, ami biztosítja, hogy üzeneteid a címzettek bejövő mappájába kerüljenek.


Miért fontos a Domain reputációja?

A domain reputációja meghatározza, mennyire megbízható a küldő a postafiók-szolgáltatók (MBP-k), mint a Gmail, Yahoo és Outlook szemében. A jó hírnév növeli az esélyét annak, hogy e-mailjeid beérkezzenek a címzettek bejövő mappájába, nem pedig a spam mappába.


Az első 24-48 óra fontossága

Az új domain regisztrálását követően ne küldj e-mailt azonnal, mivel ez gyakran társul gyanús aktivitással. Bizonyos blokkoló listák automatikusan blokkolhatják az új domaint, ha az első 24 órán belül nagy mennyiségű e-mailt küld. Az első 24-48 órában érdemes teljesen elkerülni az e-mail küldést.


DKIM beállítása

Az e-mailek küldése előtt érdemes beállítani a DKIM-et, amely hitelesíti e-mailjeid eredetét, növelve a domain hitelességét. Ez minden előfizetési szinten ingyenes az ActiveCampaign-nél. Navigálj a Settings > Advanced menüpontba és végezd el a szükséges lépéseket a Sending Domain szekció alatt.

Küldési menetrend

A domain melegítésének legjobb módja a fokozatos e-mail küldés. Kezdd alacsony mennyiséggel, majd lassan növeld a napi küldési volument:


Példa ütemterv:

  • 1. nap: kevesebb mint 500 e-mail
  • 2. nap: kevesebb mint 1,000 e-mail
  • 3-7. nap: kevesebb mint 5,000 e-mail
  • 7-14. nap: kevesebb mint 20,000 e-mail
  • 14-21. nap: kevesebb mint 50,000 e-mail
  • 21-30. nap: kevesebb mint 100,000 e-mail


Célzott küldés az aktív kontaktoknak

A melegítés kezdetén küldj e-maileket a legaktívabb kontaktoknak, akik nagy valószínűséggel pozitívan reagálnak. Ezek az aktív kontaktok segítenek az e-mailek megnyitási arányának javításában és a jó hírnév kialakításában. Kerüld a régi, inaktív listák küldését, mivel ezek károsíthatják az új domain hírnevét.


Márka megerősítése

A megbízhatóság növelésére próbálj következetes márkaelemeket használni az e-mailjeidben, például logót és üzenetet, hogy a címzettek felismerhessék a márkát.


Átlátható WHOIS rekordok

Biztosítsd, hogy a domain WHOIS rekordjai átláthatóak legyenek, és ne használj névtelen vagy privát regisztrációt. Ez megerősíti az MBP-k számára, hogy a domain egy valódi, megbízható vállalkozáshoz tartozik.


Kerüld a szokatlan TLD-ket

Az ismeretlen TLD-k (pl. .club, .live, .market) gyanút kelthetnek a postafiók-szolgáltatóknál és a címzetteknél. A hagyományosabb TLD-k (pl. .com) használata javasolt a kézbesíthetőség javítása érdekében.


Türelem a nagy volumenű kampányokkal

Legalább 30 nap türelmes várakozás és fokozatos küldés szükséges, mielőtt nagy volumenű marketingkampányokat indítanál.


Google Postmaster Tools Használata

A Google Postmaster Tools segítségével figyelheted a domain hírnevét a Gmail-nél. Ez a szabadon elérhető eszköz lehetőséget ad a domain státuszának nyomon követésére, így megalapozott döntéseket hozhatsz a küldési volumen növeléséről vagy csökkentéséről.


Az ActiveCampaign-es domain melegítési útmutatóval a legjobb gyakorlatok alkalmazásával biztosíthatod, hogy e-mailjeid magas kézbesíthetőséget érjenek el az új domain használatának első hónapjában.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani