Hozzájárulási irányelv

Létrehozta: Zoltan Varga, Módosítva ekkor Sun, Nov 3, 2024 ekkor: 2:44 DE által Zoltan Varga

Különleges megjegyzés: Hozzájárulás megszerzése kereskedelmi célú SMS-ek és e-mailek küldéséhez

Fontos, hogy a hozzájárulást megszerezd ügyfeleidtől és lehetséges ügyfeleidtől, mielőtt marketing SMS-eket és e-maileket küldenél nekik az ActiveCampaign szolgáltatáson keresztül. Ez nemcsak udvariasság, hanem az anti-spam és egyéb adatvédelmi, fogyasztóvédelmi törvények által is előírt követelmény. A szabályok megszegésének súlyos következményei lehetnek: az Egyesült Államokban az SMS-ek esetében üzenetenként 500–1,500 USD, az e-mailek esetében akár 16,000 USD büntetés szabható ki.


Kanadában a bírságok 1–10 millió dollár között változhatnak, és mindkét országban a magánszemélyek saját jogukon is pert indíthatnak bizonyos szabálysértések miatt.


Te vagy felelős azért, hogy minden szükséges hozzájárulást megszerezz és rögzíts az alkalmazandó jogszabályoknak megfelelően. Ez a megjegyzés tájékoztatás céljából készült, és nem minősül jogi tanácsadásnak. Kérjük, konzultálj saját jogi képviselőddel, hogy biztos lehess benne, hogy megfelelsz a vonatkozó törvényi előírásoknak.


I. E-mail

Az Egyesült Államokban

Az Egyesült Államokban a kereskedelmi e-mailek küldői nem kötelesek előzetes hozzájárulást szerezni, azonban a CAN-SPAM törvény előírja, hogy lehetőséget biztosítsanak a címzettek számára a leiratkozásra, amelyet 10 munkanapon belül tiszteletben kell tartaniuk. A kereskedelmi üzenetekben egyértelmű utasításokat kell feltüntetni arra vonatkozóan, hogyan iratkozhatnak le a címzettek. Az üzenetek lehetőséget kínálhatnak arra, hogy a címzettek bizonyos típusú üzenetekről iratkozzanak le, de egy lehetőségnek teljes leiratkozást kell kínálnia.


Kanadában & Európában

Kanadában és Európában az e-mail küldéshez előzetes hozzájárulás szükséges. Bizonyos esetekben – például meglévő üzleti kapcsolat esetén – a hozzájárulás hallgatólagos lehet, de legtöbbször kifejezett előzetes hozzájárulásra van szükség. Ez azt jelenti, hogy a személynek aktívan nyilatkoznia kell arról, hogy e-maileket kíván kapni. Előre bejelölt négyzetek nem megfelelőek, és a hozzájárulásokat dokumentálnod kell.


E-mail tartalmi követelmények

A CAN-SPAM és a CASL törvények mindkét esetben előírják az alábbiakat:

  • Tisztán és pontosan azonosítsd a küldőt és a küldés célját.
  • A tárgy és tartalom legyen átlátható, ne vezessen félre.
  • Tartalmazzon érvényes fizikai címet.
  • Tartalmazzon leiratkozási lehetőséget, amelyet könnyen felismerhetően helyezz el.

II. SMS Üzenetek

Milyen típusú hozzájárulás szükséges?

Az SMS-üzenetekre vonatkozó hozzájárulás az Egyesült Államokban attól függően változik, hogy az üzenet információs vagy marketing célú-e. Ha bármilyen tartalom promóciós jellegű, akkor marketing SMS-ként kell kezelni.


Információs SMS-ek

Az információs üzenetek esetében elegendő az előzetes hozzájárulás.


Marketing SMS-ek

A marketing üzenetekhez előzetes írásbeli hozzájárulás szükséges, amely kifejezetten engedélyezi a marketing SMS-ek küldését.


SMS Küldési Jógyakorlatok

  • Szerezz be előzetes írásbeli hozzájárulást.
  • Ne feltételezd automatikusan, hogy hozzájárulásod van – mindig dokumentáld a megszerzett hozzájárulásokat.
  • Lehetővé tedd a címzettek számára, hogy „STOP” üzenettel leiratkozzanak.
  • Gondoskodj arról, hogy a leiratkozásra vonatkozó kérelmeket azonnal tiszteletben tartsd.

Az irányelvek betartása és a megfelelő hozzájárulások megszerzése kulcsfontosságú a sikeres és jogszerű e-mail és SMS marketing kampányokhoz.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani